En tuff vecka!

Ja vad ska jag säga. Jag sitter här och känner mig febrig igen. Behovet av sömn är stort och omfattande, jag behöver verkligen lägga mig och sova runt nio på kvällen för att ta mig upp till hästarna på morgonen. Jag tror att min kropp vill ha 12 h sömn men jag kan ju inte gå och lägga mig klockan sju på kvällen precis. Det är fördelen med att vara sjukskriven, det går att dricka en kopp kaffe efter stallet och sen somna om. Jag har i alla fall inte ont i benen, den där Tiger balsam-känslan är borta och likaså känslan av att det rinner under huden på mig. Det måste ha varit i tisdags som det var så jobbigt med benen och den där envisa frossan.
 
Klockan är ett och jag har precis klivit upp ur sängen för andra gången idag. Jag känner mig som sagt febrig, kall om händerna och svettig om händerna. Det är med största sannolikhet en reaktion på min medvetna andning. Kroppen säger vila. Vila och mat.

Jag har drömt om Lasse hela förmiddagen. Nu är han återigen ohalt på sitt bakben (hovböld) och hans underbara läckra rörelser har kommit tillbaka. Så jag har drömt om min första uppsittning, min första jogg och min första pleasuregalopp. Och så har jag självklart drömt om att han lastar sig själv (går in själv i transporten så jag kan stänga bakom honom) och att vi vinner vår första pleasureklass. Självklart passar även mammas westernsadel.
 
Det är utmattande att bara tänka tanken att han inte blir återställd så nu tänker jag bara positivt, han kommer gå hela vägen. Vi ska till EM, han och jag.
 
Igår var även Ubbe på superbra humör, jag tror han är rätt så nöjd även om han inte går med någon kompis för tillfället pga knögglet i hagen. Han sköter sig den lille sparveln (även om hans dåliga vanor börjar smyga sig fram i ridningen och jag får panik över att jag inte kan ta djupa andetag). Fan vad jag svettas om händerna.
 
Det är jobbigt att lära sig andas igen men jag är envis. Jag är målmedveten och tvivlar inte på min förmåga att få igång min andning. Men det är ingen barnlek detta. Imorgon är det en ny omgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0