Lasse, liten rehab

Eftersom Lasse nu ska stå på strikt boxvila så har "Lasse liten rehab" (gruppmeddelande på FB med tre helt underbara människor) tagit fram information, funderingar och beslutat att vi ska lägga om från Lasses fettdiet till ALCar. ALCar är ett ämne som finns i mitokondrierna i kroppen och sköter upptag och förbrukning av fett i kroppen. Det finns exempel på flera hästar som stått utan symptom flera månader på box med ALCar och för min del betyder det att jag inte heller behöver oroa mig om eventuella biverkningar av fettdieten (tex höga doser olja). Vi kommer vid mån av tid att skriva ett dokument om ALCar till PSSM Info Sverige. Jag beställde det idag och det tar cirka veckan innan det kommer fram. Jag längtar. Höanalysen är också beställd idag, trots att vi inte kunnat ta hem det stora lasset hö ännu men det blir ju ungefärliga värden.

http://www.tradeingredients.com/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=97
http://en.wikipedia.org/wiki/Acetylcarnitine
 
Utöver Lasses återbesök på fredag har jag även pratat med Tina Göransson som håller på med kinesisk medicin. Enligt andra som använt henne så sker nästan mirakel där brosk tillbakabildas och utdömda hästar blir friska och krya igen. Jag griper efter halmstrån eller vad det nu heter. Som jag skrev i gårdagens blogginlägg så är det bara en sak som jag inte kommer gå med på, att förlora Lasse. Vi ska till EM i pleasure innan vi ger upp!
 
Nu ska jag ta mig något att äta och sedan åka ut till stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0