Slut!

Ja. Jag började min skolhelg med att totalvägra att gå upp ur sängen. Jag var piss slut och jävligt less på allt som hade med "stå på benen" att göra. Men efter ett antal gråtattacker (eller nervösa sammanbrott) så hade jag packat ner alla mina saker i en svart sopsäck och satte mig med snyftpapper i bilen och körde mot skolan. Framme vid skolan bröt jag ihop en sekund och snodde åt mig lite cigg innan det var dags att sitta och titta på när delar av klassen tränade rehab eller sjukgymnastik i vatten (32grader i poolen), äta och sedan hoppa i vattenet själv, i en lånad baddräkt såklart för den hade inte följt med in i sopsäcken. Men sakta började gråtattackerna kännas oaktuella och efter lite plaskande så bar vi oss av mot skogen för hajk.
Hajken speglades av gruppgemenskap, snurra och nava och öppen eld. Läraren eller i detta fallet den assistenten som var 50% ansvarig för hajken är ju en gammal kontakt, som jag måste säga gjorde ett bra jobb med att stötta mig tillräckligt för att inte bara klappa ihop och gå hem. Underbar människa! Klassen är ju bra på sitt sätt också, förståss. Med diskställ, toalett och vindskydd byggt så grillade vi, pratade och sen drog alla bortsett från jag+3st till ett hus och sov inne. Jag sov minsann vid lägerelden hela natten och det var  mysigt! Visst kändes livet lite hårt och utmattning ger ju inte med sig i första taget direkt. På morgonen drack vi gott kokkaffe i mängder, käkade frukost och fick testa på att va ledsagare för en blind samt att bli ledsagad med ögonbindel. Ja, vi fick testa på att köra rullstol i terräng med, något som den andra gruppen hade mer ordning på pga att de hade haft rullstolsteknik på fredagen när vi badade. Men det gick det med, läskigt med tippningen och åka på två hjul bara. Vi fick även sätta ihop två kanoter för att kunna ta med handikappade ute i kanotfärd utan att de ska känna sig otrygga, häftigt! Och en kort överlevnadskurs om blommor och rötter och ätbart i naturen innan vi packade ihop och körde tillbaka till skolan. Och från skolan och hem.

Iaf. Jag kom iväg till skolan idag igen och jag har åkt rulle hela dagen. Nu ska jag kolla på säsongsavslutningen av Criminal Minds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0