less och målmedveten

Efter två månaders stök och bök så har lugnet lagt sig över de flesta praktiska saker. Lill-Lasse står i sin box och sin sjukhage dag ut och dag in men han ska få komma ut i större områden allt eftersom, röntgad och läkt som han är. Jag har börjat inom hemtjänsten för andra sommaren. Jag bor i denna lägenheten för första sommaren. Jag har nått stadiet av att bara vänja mig och köra på. Men det som är annorlunda sen förra året är att jag i år inte vill vara hemma utan väljer gärna jobbet före hemmet. Jag vill inte bo här, som sagt. Absolut inte.

Men jag ska gå på mammas råd att inte bo i ett flyttlass utan att försöka inreda så gott det går för att få en så avslappnande miljö som möjligt under den tid jag är här. Men ändå, ni vet. Vissa saker orkar man bara inte bry sig om.
 
Och regnet bara öser ner. Och jag ska se om jag kan hitta en begagnad klädmajor (?) och fler jobb att söka i Western Götaland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0