"!?"

Förbannade lärare som använder "!?" i slutet på en annars så välbeskrivande mening. "Dumskalle" "Kajsa" "!?" Det är liksom nog med att de råkar lägga ut fel info, man ska få på näsan "!?" för att man ifrågasätter. Det är inte lätt när jag aktivt försöker behålla respekten och får provocerande "!?" när jag blir förvirrad. Just nu skulle jag bara vilja slänga in arbetsplanen, MEPPen, de resterande arbetena, praktiken i pannan för att för evigt brinna tillsammans med min framtid inom detta yrke. Jag ligger efter och jag skulle gärna ta beslutet att hoppa av helt. Gärna. Obeskrivligt mycket väldigt gärna.

Förstör min kväll, tack och hej!?
 
Ps. Jag kan inte kopiera in meningen här men det spelar ändå ingen roll hur ni tolkar meningen när ni läser den. Det som spelar roll är hur jag tolkar när jag läser. Och jag tolkar det absolut som att läraren tyckte att jag var lite dum i skallen och inte förstod nånting. Hur kan man tro att den nya informationen som kom ut är den som gäller när det står annat på pappret (?) och något annat är sagt (?) och ja förfan, här kör vi fullt ut på att förvirra Kajsa Nilsson!(?).

PS. Tror ni de som eventuellt ska ha mig som praktikant läser här!?

För i sånna fall skriver jag lite mer skit.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan fan inte lyssna på Nick Cave utan att tänka på dig.

Svar: Vem är du?
mittlivtillskogs.blogg.se

2013-08-17 @ 03:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0