Ut och RID!

Ja, ni har ju inte heller missat snön som har kommit antar jag. Det jag däremot befarar att ni har missat är följande:

1. Jag är mest nervös för att snön är här för att stanna samt att risken för strömavbrott ökar.
2. Snö = pigga, arbetsglada hästar som trivs.
 
Så senaste dygnet har sett ut såhär:

Trött! Men funkade åtminstone. På eftermiddagen red jag båda hästarna, första passet på Casper i snöhagel och andra passet på Ubbe när snöhaglet lagt sig som ett snölandskap-light med en riktigt stark höstsol. Ni hör ju, det var så jäkla fint! Sen var det bara in, käka lite och ut och natta djuren och planera dagens utflykt. Efter säsongsavslutningen av Once Upon a Time la jag mig i sängen, med väckarklockan ställd på halv sju. Jag hade sjukt svårt att sova men somnade tillslut och sov oroligt (såklart..). Men mobilen väckte mig tio minuter innan "gå upp och stäng av"-klockan ringde så jag fick gott om tid att gosa med katten som legat på sin plats genom hela natten (vad jag vet). Mysigt! Det var runt 16 grader i mitt sovrum och 15 grader i köket, så kan det gå när man inte eldar som man bör! Ute var det SNÖ och det var halt-halt på grusvägen. Mamma/pappa berättade att man fick köra 50-60 på 70-80 vägen och det var ungefär då det slog mig, föreläsningen är inte obligatorisk... Så jag ringde läraren och sa att jag funderade på att stanna hemma tills vägarna bättrar sig och hon tyckte det lät som en bra idé. Så jag bytte om till stallkläder, tände brasan "vedpannan" och tog in de stackars djuren som hunnit vara ute 30 minuter och tog en tur på den snöiga åkern utanför huset. Precis som i Min häst, Wendy som alltid red en häst innan skolan. Vilken dröm! Tyvärr hade inte brasan överlevt min ridtur utan jag fick gå in (och här sitter jag) och starta upp den och se till att den är helt igång innan jag går ner och mockar i stallet. Vid halv ett kommer pappa förbi så ska vi in till Vetlanda, handla lite och käka och sen ska han övergå i rollen LÄRARE istället för pappa. Men jag är van. Jag hade ju mamma som lärare i lågstadiet. Det ska bli så spännande!
 
Nu kan ni få ta en paus med, för det gör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0