Ögonen går i kors.

Häromnatten såg jag en varulv gå runt utanför fönstrena och jag vaknade upp med ett ryck, "låste jag ytterdörren!?" och ja, såklart, det visste jag ju att jag hade gjort. Så jag klappade katten och somnade om, fast lite omskakad och jag fick använda övertalningsförmågan a la "det finns inga varulvar" och "dörren är låst" och "katten märkte inget" och så somnade jag om.

Inatt drömde jag om att jag hade en anakonda som ålade runt på trädgården, tack och lov var den inte så snabb utan man kunde vistas i trädgården bara man inte gick för nära. Den va inte heller så stor att hästarna var utsatta för fara. Men ändå, hur bra mår man med en livslevande anakonda som trädgårdstomte? Tänk er att gå ut på kvällningen och ta en cigg och den ligger och väser utanför dörren. Uscha. Men enligt bilden under kanske en anakonda är vad jag behöver i trädgården..

Dessa drömmar är ju bara en i mängden av de såkallade "stressdrömmarna" men i mildare form. Men jag gnisslar ändå tänder om natten och har huvudvärk när jag vaknar. Och stressen gör att jag biter ihop käkarna när jag är vaken och får ju då mer huvudvärk.

Jag är därmed väldigt tacksam över att det är så pass bra väder att hästarna kan gå ute om nätterna, mindre jobb i stallet och lugnare morgontid. Nu väntar ett chattmöte med mina klasskamrater, sen blir det fortsatt lugn kväll. Jag blev just bjuden till pizza under Doobedoo men jag är verkligen inte sugen på att köra bil, inte när ögonen nästan går i kors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0