Morgonrutinerna i mitt liv

Klockan 07 ringer väckarklockan på mobilen, strax efteråt ringer väckarklockan på andra sidan rummet. Det är inte mer än att tassa bort och stänga av alarmet, dra på mig kläder för att gå ner till stallet och utfodra hästarnas morgonmat. Det är knappt så katten hinner vakna. Vanligtvis brukar jag försöka ta med ett lass ved upp till huset men just idag kom jag på det efter att jag placerat mig med kaffe och katt i soffan. Så där satt jag i ett par minutrar när hästarna åt (sådär, 45-60 minuter). Kollade på ett av de missade avsnitten från Dexter-serien. Sen va det bara att röra på fläsket igen, släppa ut hästarna i hagen och återigen glömma att ta in ved. Fast det har jag kommit på nu, när klockan är 10.

Nu sitter jag här med mitt första blogginlägg på denna bloggen, vi får se vad det blir av den. Det brinner i pannan (alltså, vedpannan!) och jag har städat upp inför ett pass plugg här på skrivbordet. Jag tänkte försöka plugga lite, skriva lite på grupparbetet men jag vet ju själv att det jag vill mest av allt är att borsta undan allt skräp som blir i korridoren/hallen utanför pannrummet. Det är ett rum som är riktigt svårt att hålla rent! Det finns så mycket annat jag kan göra här på gården än att plugga.
 
Det som har högsta prioritering (efter hästarnas välmående) är:
- klyva mer ved så jag slipper frysa i vinter
- få ordning på alla papper
- ha ett fint hem
 
Men såklart ligger utbildningen högt också då det kommer ge mig en inkomst i framtiden. Det är bara lite sämre motivation på den fronten.
 
Idag ska jag även rida min älskade lilla häst och kolla så den ena hagen är hel efter att skogsmaskinerna har varit framme. Jag ser verkligen fram emot att ha hästarna precis utanför huset igen!

Det va nog det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0