Åh!

Nej, dagen började inte vidare bra med att trycka i mig en sketen äggmacka för att orka med en ridtur på morgonkvisten. För att möta en lite halvgullig Casper i boxen som rätt kvickt utvecklades till en sån jäkla surpuppa! Hans sämsta humör någonsin, slänger bak öronen så fort grannens häst närmar sig. Asjävel. Men mellan surpuppandet så gick det bra, han va glad och travade på.
 
Hemma i stallet igen så ledde jag upp Ubbe i transporten, han går nu bara rakt på, inga krusiduller även om matte var irriterad och småsur efter ridturen. Det är bra att han inte utnyttjar mitt humör även om jag borde lägga bättre band på mig själv. Vi gosade iallafall lite inne i transporten, käkade hö och gosade.
 
När hästarna väl va ute i hagen så kom jag ihåg det där förbannade matproblemet (alltså hästarnas..). Så jag testade en ny idé och fick efter max 5 minuter göra om det som vi hade det från början för att Casper slet i nätet så Ubbe gav upp med att ens försöka. Tills han försökte, genom att krafsa med frambenen! Och jag är inte sugen på att han fastnar i näten. Så nu hänger det ett nät var på stolpar. Vettefan hur jag ska lösa det med att Ubbe får mer mat och Casper inte blir ohälsosamt tjock. Detta med nät är tydligen inte aktuellt för dessa hästar... Fan fan fan.
 
Jag mår SKIT och jag är inte sugen på att göra något spännande alls. Jag måste till en kiropraktor dessutom, tror det ligger rätt mycket fel i nacke och rygg igen. Det bara kraskar när jag rör på mig. Och med dessa jäkla felen på MIG ska jag åka iväg på clinic imorgon, för 900kr + bensin. Nej, jag är inte gladast i stan. Det gör förbaskat ont. Och jag mår fortfarande illa. Och det är fortfarande kallt i huset. Och jag vill fortfarande bara lägga mig ner och sova. Men nu är det bara helgen kvar och sen får jag förhoppningsvis in lite pengar att spendera på min förfallna kropp.
 
ÅH, så ENERVERANDE. Och nu måste jag äta IGEN. Det är så förbaskat tråkigt att äta. Caspers humör måste ha smittat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0