Hejdå barmark, ses i sommar!

Det finns mycket att skriva om. Jag har försökt uppdatera under de senaste dagarna men jag har helt enkelt inte ansett att det varit värt de frusna fingrarna.
 
Jag sitter och lyssnar på Brooke Fraser – Something In The Water och tänker, det är nått i snön. Det är något med snön, för det vräker ner. Och jag tycker om snön, jag har varit i väntoläge på snön sen föräldrarna flyttade för att orka med denna, snöyra. Men ändå var jag inte beredd nog. Jag hade inte vedrummet uppfyllt av ved som låg på tork, inte heller klyvt upp mer ved. Så jag har helt enkelt gått på överbelastning ett par dagar. Utan att lyckas! Idag när jag vaknade var det lika kallt ute som det var varmt inne



Inte häftigt! Och såhär har det varit i flera dagar. Jag eldar. Huset blir ljummet. Jag sover. Huset är kallt! Det är något mystiskt med denna snön. Så jag var uppriktigt ledsen, uppgiven och med krossade drömmar nära inpå. Men jag tog tag i det. Jag eldade vidare. Jag kämpade på. Jag satt inte stilla och har knappt suttit stilla idag heller. Efter 6h eldande så la jag in två feta vedträn som dränkte elden och det slockade i pannan. 3h senare hade värmen i rummen gått ner 2-3 grader (frustrationskrik som ingen hör, här ute i skogen). Men nu vet jag vad som gäller. Jag måste i denna ordningen
 
1. Ställa om en mätare för att tankarna ska börja ta varmvatten från pannan senare (när huset är uppvärmt)
2. Ställa om samma mätare för att tankarna ska släppa ut det samlade varmvattnet vid ett visst gradantal ut till elementen igen.
 
Jag har eldat upp värmen i tankarna men inte släppt ut den. Så inte konstigt att jag inte lyckats med att få värme i huset flera timmar efter jag slutat elda. Så nu är värmeproblemet löst. Då är det bara det allmänna arbetet kvar. In med ved, elda, in med ved, elda. Haha.

Jag vill tacka morbrors fru Inger, Conny och kära föräldrarna för stöttningen i min värmekris <3
Och David för spellistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0