God Jul och

Välkommen in i en ny vecka av förbittran.

Om det nu finns ett sådant ord. Kampen senaste tre veckorna mot kylan, i känslor, mot missförstånd och motstånd tar ut sin rätt igen. Så trött att jag håller på att klappa ihop. Jag är däremot duktig på att se ljuset i mörkret, måste jag säga, även om något dagligen lägger på locket så allt blir mörkt igen.

Depression? Eller bara väldigt duktig med ord?

Just nu försöker jag hålla truten, vara tydlig, försiktig. Ibland går det bra och ibland går det åt skogen. Nu försöker jag se och minnas det positiva framför det negativa. 10 positiva saker väger lika tungt som 1 negativ, säger man ju.

En ny jävla dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0